Design av logo

Det å profilere en Logo er viktig, den følger deg overralt. Selv om du er en liten nyoppstartet bedrift er det viktig å tenke over dette i en tidlig prosess. Akkurat fordi den skal faktisk profileres på din nettsside, dine Visittkort, brevarkene og kanskje også firmabilen din. I disse dager burde den også være på din bedriftsprofil på Facebook og andre Sosiale medier.

Det å ha en godt utarbeidet Logo som skal passe både på nett og på trykk er viktig.

Har dere hørt utrykket «Less is more»? Det vil vi absolutt påstå at en Logo skal være også, den skal gjenkjennes og den skal være enkel.

Tenk langsiktig, tenk enda lengre frem i tid. Tenk femti år frem i tid, den skal være tidløs! Still deg selv spørsmålet om du har en Logo som kan fungere i 50 år.
Hvis du den tiden du laget logoen lagde den fargen som var mest populær, vil vi absolutt anbefale deg å gå over til noe mer tidløst.

En Logo skal ikke være noe man bare synes ser kult og pent ut. Den skal være så godt utarbeidet at den skal fungere i alle dine medier som nevnt tidligere, alle markedsføringskanaler du kan se for deg at logoen din skal i. Er det på nederst i venstre hjørne på en konvolutt, er det kanskje best at den er svart hvit. Den kan jo selvfølgelig ha farge, men de fleste velger ihvertfall et farge. Ja, man skal skille seg ut, men husk at du fremdeles skal være en proff aktør og ikke en aktør som folk oppfatter som useriøs fordi du har alle regnbuens farger i logoen din. Det finnes jo noen definisjoner av hva som faktisk funker her. Spør oss vi kan hjelpe deg med ideen. Har du allerede en Logo kan vi også ta et ærlig standpunkt til om du burde bytte eller om logoen kan utarbeides yttligere for å få på plass de siste elementene.

Tenk litt over hvilke logoer du har sett som du alltid husker, f.eks Mc Donalds, Coca Cola, Pepsi og ikke minst noen av de litt mer lokale her til lands. Hva med den norske klesgiganten Helly Hansen. De to h’ene som står mot hverandre. Enkelt men folk husker den. Folk trenger egentlig ikke å lese ordet Helly Hansen før de skjønner hvilket merke dette er. Samme gjelder for Rimi og Rema 1000, vi husker dem igjen. Hva husker vi dem igjen fra? Jo fra skiltene utenfor, posene du pakker maten i, kanskje også kvitteringen.

Din Logo må kunne fungere i svart/hvitt og også f.eks stående og ikke bare liggende.

Når alt har kommet til alt å du har begynt å tenke litt på logoprosessen ta kontakt med oss så kan vi se hva vi kan gjøre for deg. Du skal selvfølgelig sleppe å betale for at vi tar en vurdering av din Logo.

Vi leverer alltid tre forskjellige forslag av Logo. Hvor dere velger den som faller i smak, vil dere gjøre endringer på logoen er vi en telefonsamtale eller en epost unna. Du får selvfølgelig 3 revisjoner med på kjøpet av din nye Logo.

Pris på design av Logo fra 1999,-